Warlords of Draenor változásainak következménye

Sokat kellett várni, mire megszülethet az első Warlords of Draenorral kapcsolatos „komolyabb” cikk. Nemrég nyilvánossá vált a zárt alpha teszt patch note-ja és bár elég terjedelmes, kevés újdonságot tartalmaz. Ám azok aggodalomra adhatnak okot.


Kötelező figyelmeztetés: Ez az első patch note, ráadásul még csak az alpha állapotot tükrözi. Bármi, amit most kijelentettek/leírok bármikor változhat. Sőt, biztosan fog kisebb-nagyobb mértékben.

A patch note-ból a szakmákat érintő változásokra koncentrálok ez alkalommal. Nézzük milyen változások várnak ránk és ezeknek milyen hatásai lesznek a későbbiekben.

Automatikus glyphek

A Blizzard fanfárok és fáklyás menet közepette az új játékosok oldalára áll dagadó mellel. Az Insipriont érintő változtatása, hogy 86 glyphet töröl a scribe-ok tárházából.
A hivatalos magyarázat szerint egy új játékosnak kevés lehetősége van, hogy a szintezés során aktívvá váló glyph slotokat kihasználja. Csak az AH-ból veheti meg őket, vagy maximum scribe ismerős révén gyártathatja le. Az AH-ban viszont sokszor drágán, többszörös áron vásárolhatná meg a kívánt glyphet szegény (érts: sz-e-g-é-ny) játékos.
Ezért a fejlődés során a karakterek az elérhető glyphek egy részét automatikusan fogják megtanulni fejlődésül során, s ezzel egyidőben ezeknek a glypheknek a gyárthatóságát törlik a scribe szakmából.

Hagyok időt a megemésztésre.

Tehát rengeteg glyph automatikusan megtanulhatóvá válik majd a jövőben. Ugyan még nagyon korai de készüljetek fel arra, hogy a kiegészítő élesedésekor a felsorolt már legyártott glyphek szürkévé fognak válni – azaz használhatatlanok és értéktelenek lesznek.

Entangling Roots, Fae Silence, Ferocious Bite, Maul, Omens, Cat Form, Liberation, Pathfinding, Frost Nova, Blink, Fortuitous Spheres, Rapid Rolling, Afterlife, Harsh Words, Flash of Light, Alabaster Shield, Dazing Shield, Avenging Wrath, Templar’s Verdict, Levitate, Holy Fire, Fade, Deadly Momentum, Stealth, Flame Shock, Thunder, Healing Storm, Healing Wave, Spiritwalker’s Grace, Siphon Life, Drain Life, Demon Training, Ember Tap, Long Charge, Victory Rush, Bloodthirst, Gag Order

Might of Ursoc, Nature’s Grasp, Rebirth, Rejuvenation, Savagery, Mending, Chimera Shot, Black Ice, Polymorph, Spinning Crane Kick, Denounce, Divine Storm, Word of Glory, Reflective Shield, Smite, Mind Blast, Recuperate, Totemic Recall, Fear, Executor

Dark Succor, Unholy Command, Death Grip

Death and Decay, Dash, Faerie Fire, Healing Touch, Master Shapeshifter, Misdirection, Slow, Frostfire Bolt, Water Elemental, Breath of Fire, Mana Tea, Fists of Fury, Light of Dawn, Final Wrath, Double Jeopardy, Penance, Renew, Dispersion, Ambush, Cheap Shot, Lightning Shield, Eternal Earth, Healthstone, Bull Rush, Enraged Speed, Shield Wall

Szakmákat érintő általános változás

A fekete leves után egy kis jó hír. A fejlesztők szeretnék elkerülni, hogy a szakmák a maximalista játékosok eszközei legyenek. A szakmák választását szeretnék sokkal személyesebbé tenni, ezért eltörlik a szakmák harcot befolyásoló bónuszait (pl Skinningből nyert extra critet).
Ez a változás jót jelent nekünk, goblinoknak. Mivel a szakmákból nyerhető bónuszok mind PVP mind PVE progress során akár döntő jelentőségűek lehettek, ezen bónuszok eltörlése azt fogja eredményezni, hogy sokan nem fognak a szakmákkal foglalkozni. Az az ember, aki csak a bónusz miatt húzta fel és mellékesen legyártott pár cuccot eladásra, most már nem fog törődni azzal, hogy akár tovább fejlessze a szakmáját. Persze ez erőteljes jóslat volt részemről, de már most biztos, hogy kevesebben fogják használni a szakmákat pénzszerzésre. Ezzel csökken az ellenfelek száma.

Másrészt ott lesz ugye a Garrison, amiről tudjuk, hogy a botok followerek farmolni és jó eséllyel craftolni is fognak nekünk – bár igaz, nem olyan szinten, mintha saját szakmánk lenne. Sok játékos meg fog elégedni a Garrison nyújtotta szakmákkal és nem fog annyira foglalkozni a saját szakmák minél gyorsabb felhúzásával.

Skillfüggetlen Herbalism és Mining

A harmadik említést érdemlő változás az, hogy WoD-ban már a skilltől függetlenül lehet bármilyen szintű virágot vagy bányát farmolni. Magyarul alacsony szintű skillel is lehet a legújabb bányákat és virágokat is farmolni. Az egy-egy node-ból kinyert nyersanyag mennyisége viszont a skillünk függvénye lesz. Tehát a szakmákat ezután is megéri majd maxra húzni.

Ez a változtatás jó hatással lesz a piacra. Az eddiginél több nyersanyag fog megjelenni AH-ban, nagyobb készletet lehet majd felhalmozni, sőt! WoD start után gyorsabban fog az új alapanyagok ára zuhanni, így hamarabb kezdhetünk neki a nagyüzemi craftolásnak.

Egyelőre ennyi, sajnos a patch note igen kevéske úgy információt tartalmazott számunkra.

 

Még jelentkezem…

Szólj hozzá!