MoP: AOE Loot és Spirit of Harmony

Köszöntök mindenkit a szombati Mists of Pandaria szeánszon! A mai előadás anyaga: az újonnan bevezetett AOE loottal kapcsolatos összeesküvés-elméletek, és megpróbálunk a jövőbe látni a béta jelenlegi állapotából kiindulva.

A múlt óráról hiányzók kedvéért kezdjük az alapokkal. Felcsapva a Blizzard’s MoP Bible for Blondes and Dummies című enciklopédiát a következő definíciót találjuk:
Area of Effect (AOE) loot: Új cucc, melynek segítségével a 15-20 yardon belüli – játékos által lootolható – hullák egyszerre belezhetők ki az ilyen-olyan loot reményében.
Ezt eddig tudtuk, viszont csak a nagyon éles szeműek veszik észre a megjegyzést a definíció végén: “Sorry Goblins!
Ki írhatta oda? Mit akar ez jelenteni? Mit tud ő már most, amit mi még nem is sejtünk? És ki vette el az utolsó kókuszos sütit??!
Ahogy említettem az egyik élménybeszámolóban: “az AOE loot király”. Mit király, egyenesen fantörpikus! Meggyorsítja a lootolást, ezzel a szintezést és a farmolást is. Ki ne akarná egy gombnyomásra lootolni a 35 megölt mobot, amit Wool Cloth farmolás gyanánt ölt meg egy alacsony szintű instában. Az AOE lootnak köszönhetően egyszerűsödnek a “hozz 4 krokodil szemet, 6 hiéna fülszőrt és 15 disznónyálat” fajta küldetések, hiszen megöljük mindet és majd lootolunk akkor, ha már térdig gázolunk a maradványokban.
Ez eddig szép és jó, de negatív hatással lesz a jövőbeli árakra. A Cataclysm egyik biztos bevételi forrása volt a farmolásra szakosodott játékosoknak az Embersilk Cloth (továbbiakban EC). Az EC ára mindig magasan volt, hiszen a tailorok harmincasával alakították át, hogy Dreamclothot nyerjenek, vagy PVP szetteket gyártsanak. Nem volt nehéz farmolni, de kevesen farmolták nagy mennyiségben és ezért viszonylag drága volt az ára az egész kiegészítő alatt. 
Korábbi tapasztalatokra támaszkodva, most azt mondanám, hogy tovább fog nőni az EC ára, hiszen jelentősen csökkenni fog a régi content mobjait lootoló játékosok száma. Kevesebb EC lesz elérhető és ezért fel fog menni az ára. A clothra szomjazó, skill-húzó játékosok vagy a nadrág enchantot gyártó tailor-goblinok azonnal le fognak csapni az olcsó tételekre, így – nem direkt ugyan de – magasan fogják tartani az EC árát.
Milyen hatása lesz az AOE loot bevezetésének?
A leköszönő content ilyen formában lootolható/farmolható (ezt megmagyarázom a cikk végén) itemjeinek ára biztosan emelkedni fog, viszont nem olyan mértékben, mint eddig. Sokan vannak, akik a szintlépéshez hiányzó pár tízezer xp-t mobok ölésével szedik össze, tehát – jelen esetben – a cloth ellátás nem fogja annyira megszenvedni a kiegészítő-váltást. De nem is fog olyan mértékben drágulni, mint azt megszokhattuk.
Más lesz a helyzet az új kiegészítőben. Az új cloth, a Windwool Cloth természetesen magas áron fog kezdeni, mint minden új alapanyag. De gyorsabb ütemű lesz az árcsökkenés a megszokottnál.
Már az első területen (Jade Forestben) is számos az olyan küldetés, amelyben 10-12 mobot kell megölni. A fentebb említett disznónyál-gyűjtögetős questekről pedig nem is beszélve. A farmolási lehetőségek kitűnőek még a béta virágokat és bányákat nélkülöző állapotában is.
Csak egy példa cloth farmolásra: Egy küldetésben 10 majmot kell megölni egy olyan területen, ahol event szerűen támadnak hármas-négyes csoportokban. A strapabíróbb karakterek rendre ott grindelnek, hiszen a majmok teljes értékű xp-t adnak, ráadásul lootolhatók. A majmok 5-10 másodpercenként új hullámban támadnak. Egy szó mint száz: aranybánya.
A lentebb látható screenshot csak részben fedi a valóságot. Ahogy látjátok, US idő szerint hajnali fél 4 van, magyar idő szerint pedig 12:37-kor készült hétfői napon. Egyik időpont sem arról híres, hogy túl sok játékos játszana egy területen. Képzeljétek el, mennyi hulla lehet ott főidőben.
A következő kép nagyjából egy percnyi gyilkolászás után készült, kb 10 mobot lootolva:
Képzeljétek el mi lesz magasabb szintű területeken, vagy lvl 90-es karakterrel visszajönni ide clothot farmolni egy órán át.
Azok a játékosok, akik a kiegészítő megjelenése napján cloth farmolásra adják a fejüket szép kis vagyonra tehetnek szert. Persze nem kell több ezer aranyra gondolni, de hé; a mennyiség csak az ott töltött időtől függ.
A végére hagytam egy másik itemet, a Spirit of Harmony-t. Mint tudjuk, ez az item több szakmához is fog kelleni (Alchemy, BS, LW tuti eddig, valószínűleg a többi gyártószakmához is), ezért egyre bátrabban jelenthetjük ki, hogy a a Spirit of Harmony lesz a MoP Chaos Orbja! 
A béta jelenlegi állapotában a Spirit of Harmony world drop – ahogy ez a képen is látszik.
Úgy tűnik, hogy mind a rare és mind az epic itemek gyártásához is kelleni fog néhány darab belőle. Maga az item rare színezetet kapott és nem halmozzák el a játékosokat vele. Matematikai számítások nélkül olyan 2-5% esélyt adnék arra, hogy a következő mob dobni fogja.
Térjünk vissza az eredeti témára.
A kérdés tehát adott: 
Vajon milyen mértékű és irányú lesz az a hatás, amit az AOE looting opció gyakorolni fog a különböző alapanyagok piacára?
Megjegyzés: Jelen körülmények között az AOE loot a mobokból lootolható pénzre, clothra és itemekre vonatkozik. Virágok, bányák nincsenek még a bétában, de valószínűleg nem fog rájuk hatni az AOE looting. Már csak azért sem, mert kevés virág/bánya található 15-20 yardon belül.
Engineerek sem örülhetnek. Halls of Lighningban teszteltem a mechanikus mobok hulláin a szétkapást és nem hat rá az AOE loot lehetősége. A mobok hulláit egyesével kellet szétkapnom. Skinning esetében szintén ez a helyzet.
Mi a Ti véleményetek?
Még jelentkezem…

Szólj hozzá!