JátékosLét 2015. évi kérdőív – és nyereményjáték

A JátékosLét Kutatóközpont kérdőívének kitöltésével 100 ezer Ft-os utalványt nyerhetsz! Az évek során több, mint 25.000-en töltötték ki a kérdőívet. Segítsünk mi is a kutatásban! Én már kitöltöttem!

A JátékosLét Kutatóközpont évek óta vizsgálja a videojátékos kultúrát.
December 11-én megjelent az új kérdőíve, melynek kitöltésével te is hozzájárulhatsz ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk közösségünk összetételéről és szokásairól. Az elmúlt 4 évben több, mint 25.000 jelentkező töltötte ki a kérdőívet, mellyel nagyban segítette azt, hogy a gamereket, videojátékkal rendszeresen játszókat pozitívabban ítélje meg a közvélemény.
Immár az 5. JátékosLét kutatás ebben az évben az online játékokra és azok közösségére fókuszál.

Ebben az évben is a szervező egy 100 ezer forintos vásárlási utalványt sorsol ki a kitöltők között, melyet az 576 Kbyte boltjaiban vásárolhat le a szerencsés nyertes. Ha szeretnéd kitölteni a kérdőívet, ezen linken találod: JÁTÉKOSLÉT KÉRDŐÍV 2015.

A kutatás mögött álló Fromann Richárd kuriózumnak számít a szokásos kérdőíves felkérések között, ugyanis kutatási eredményeit rendszeresen közzéteszi weboldalán. A korábbi évek eredményeit itt találjátok (2011,2012,2013) mi pedig a 2014-es év eredményeiből mazsolázunk.

2014-ben a főbb kérdéscsoportok a demográfiai adatokra, a játékhasználatra, motiváló tényezőkre, a kompetenciákra, a szabadidőre és a kapcsolatokra, valamint a kommunikációra vonatkoztak.

A kutatás eredményeiből többek közt megtudhatjuk, hogy a közel 8.000 kitöltő játékos:

  • 48,6%-a nőtlen/hajadon egyedül élő, míg 30,4%-uk párkapcsolatban él,
  • 23,6%-a szakközépiskolai végzettséggel, 16,6%-a pedig egyetemi vagy főiskolai végzettséggel rendelkezik,
  • 64,4%-a napi szinten játszik valamilyen digitális játékkal átlag 2-3 órát,
  • nagyobb részük (26,2%) 7-10 éve fedezte fel a digitális játékokat,
  • a kitöltők 30,4%-a 5000 Ft alatti összeget költ egy évben játékra,
  • 54,5% szereti a játékos játékos elleni csatákat, 33,6%-a pedig valamilyen nemzetközi közösség tagja,
  • 21,1%-a tölt be vezető szerepet a játékon belül.

A kérdőívet kitöltő játékosokra igaz, hogy:

  • igyekszik jobb lenni a többi játékosnál (38,9%),
  • nem rettennek meg a nehéz helyzetektől,
  • nem fontos számukra, hogy játékostársaik elismerjék (35,7%),
  • 39,7%-uk (illetve 35,4% nem kifejezetten mindig) a feszültség levezetésére használja a játékokat,
  • nem kívánnak vezető szerepet betölteni a játékon belül (33,2% illetve 37,4%),
  • inkább elszakadni szeretnének a hétköznapoktól (45,8% illetve 34,1%).

A kitöltő játékosoknak kiemelkedően fontos, hogy:

  • egy közösség részének érezzék magukat (34,1% illetve 35,2%),
  • minél jobb tárgyakat gyűjtsenek (34,4% illetve 41,7%),
  • a már meglévő karakterük fejlesztése a cél (közel 80% együttesen).

A kitöltő játékosok nagyon szeretnek:

  • újabb és újabb tárgyakat gyűjteni,
  • problémákat megoldani,
  • rejtett vagy nehezen megszerezhető tárgyakat megszerezni,
  • és rejtélyekkel, titkokkal találkozni.

A kitöltők úgy vélik, hogy a digitális játékok hatására:

  • erősödött kapcsolatuk az emberekkel,
  • fejlődtek csapatmunkában és kommunikációban,
  • fejlődött a fantáziájuk és az empátia képességük mellett a kitartásuk, logikai érzékük és a problémamegoldó-képességük is.

További érdekes adatok garmadáját találhatjátok a JátékosLét Kutatóközpont a weboldalán.

Segítsük Fromann Richárd munkáját, mutassuk meg, hogy a BlizzFeed közössége mennyire segítőkész!

A kérdőívet december 31. 12 óráig lehet kitölteni.

forrás: BlizzFeed.hu

 

még jelentkezem…

Szólj hozzá!